Proč ještě nemáte označkovaný svůj web?
Včera se objevil na Lupě článek s titulkem Google přidá do výsledků hledání další informace, vytáhne je ze stránek. Říkal jsem si, super… to je dobře, však se o tom mluví už jak dlouho. A trochu mě zaskočilo, že by pro tuhle ve skrze záslužnou činnost jej mohl někdo považovat za parazita.
Používání sémantických značek na webu má smysl! Už v roce 2008 o tom psal Josef Šlerka (článek Mikroformáty pro začátečníky) a pořád to platí. Nezavírejte oči před současností a začněte používat na svém webu sémantické značky. Začnete pomalu, třeba označením adresy na svých stránkách (viz příklad v článku). A pak můžete označit třeba pracovní nabídky.
Proč přidat k pracovním nabídkám na svých stránkách sémantické značky?
Pokud dáváte na svůj web nabídky zaměstnání, pak jistě chcete, aby si je přečetlo co nejvíce lidí a aby jim dobře rozuměli. Běžný návštěvník s tím nebude mít problém. Pokud má o práci zájem, přečte si její popis a pochopí, co se požaduje a co za to může dostat. Na váš web ale mohou zavítat také stroje, které mohou vaši nabídku ukázat ve vyhledávačích nebo v katalogu nabídek zaměstnání. Avšak pro stroj je každý text, který na vašich stránkách najde, nesrozumitelný a bez významu. Tedy alespoň do chvíle, než mu řeknete, co která informace znamená.
Nejjednodušší způsob, jak to udělat, je přidat sémantické značky do kódu stránky. Přidání značek zajistí, že pracovní inzerát bude strukturovaný a aplikace jako je třeba www.DamePraci.cz s ním dokáží samostatně pracovat. Důležité je, že pro lidi se inzerát nijak nezmění, vaše stránky budou vypadat stále stejně.
- Vaše inzeráty se zdarma a snadno dostanou k lidem, které hledáte,
- internetové vyhledávače jako Google, Microsoft Bing nebo Seznam.cz mohou lépe indexovat vaše stránky,
- můžete získat vyšší míru prokliku ve vyhledávačích,
- získáte zdarma šířenou reklamu na internetu,
- vzhled vašich stránek se nezmění,
- nic navíc to nestojí.
Začněte používat sémantické značky na svých webových stránkách ještě dnes.
Je to jednoduché! A s tímhle návodem to hravě zvládne kterýkoliv správce webových stránek.
Vyhnete se tak momentům jako je tento… Obsah svého webu můžete díky sémantickým značkám šířit snadno a zdarma k těm, kdo vás hledají / koho hledáte.
Pokud vás toto téma zajímá a chcete vědět, jakým dalším způsobem mohou být pro vás sémantické značky na webu užitečné, doporučuji příspěvek Jindřicha Mynarze a Josefa Petráka s názvem Advertising throught structured data on the Web, který je součástí sborníku (s. 228) z mezinárodní konference Semantic Web in Business.
Značkuji, tedy jsem.
Ilustrační fotografie Firmbee.com je využita v souladu s Unsplash License.